Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?

Ik heb een betalingsachterstand

Via iDEAL kan je veilig en snel aan ons betalen. De betaling is binnen 2 werkdagen zichtbaar in MijnIncasso. Onze medewerkers kunnen direct zien dat er betaald is.

Direct betalen

Via MijnIncasso kan je eenvoudig een betalingsregeling treffen.

Direct naar MijnIncasso

Voor alle overige vragen verwijzen wij je graag naar de veelgestelde vragen op MijnIncasso.

We willen je graag zo snel en goed mogelijk helpen. Op onze contactpagina vind je de antwoorden op de meestgestelde vragen en het contactformulier.

Ik ben opdrachtgever

Om één of meerdere incasso’s te starten ga je naar het incassoformulier. Heb je al eerder een incasso-opdracht bij ons ingediend? Dan kan je direct inloggen op je persoonlijke MijnGGN account. Lees meer…

Vanuit de belastingdienst worden er een aantal eisen aan facturen gesteld. Maar ook voor het ter incasso uit handen geven van de factuur zijn er wat aandachtspunten. Lees meer…

Binnen 1 werkdag wordt je opdracht(en) in behandeling genomen of nemen we contact met je op bij eventuele vragen. Lees meer….

GGN neemt het gehele incassotraject voor jou uit handen. Het kan echter zo zijn dat je waardevolle informatie over jouw klant hebt die van belang kan zijn voor het verloop van de incasso-opdracht. Lees verder….

Er zijn diverse manieren om contact met ons op te nemen. Lees meer….

 

Een 14-dagen (WIK) brief is een wettelijk verplichte laatste herinnering die wij naar jouw klant versturen. Deze brief is alleen verplicht wanneer jouw klant een particulier is of een onderneming met privé-aansprakelijkheid. Lees meer…

Een aanmaning is een betalingsherinnering die wij aan jouw klant verzenden. Het is de eerste herinneringsbrief in ons incassotraject en dus de start van de minnelijke fase. Lees meer…

Het DBR is een landelijk register waar derdenbeslagen, waarvoor een beslagvrije voet van toepassing is, in staan. Alle gerechtsdeurwaarders moeten per 1 januari 2016 deze derdenbeslagen in dit register inschrijven. Lees meer…

Een dagvaarding is een officieel document met daarin een oproep aan jouw klant om voor de rechter te verschijnen. De dagvaarding wordt persoonlijk uitgebracht door een van onze gerechtsdeurwaarders. Lees meer…

Een vonnis is een uitspraak van de rechter na een gerechtelijke procedure. In het vonnis wordt je klant veroordeeld tot betaling. Lees meer…

Wanneer wij via de rechter een vonnis hebben gekregen kunnen wij executiemaatregelen treffen tegen jouw klant. Lees meer…

Een beslag is een executiemaatregel om een betaling van jouw klant te verkrijgen nadat wij via de rechter een vonnis hebben gehaald. Lees meer…

Schuldbewaking is een effectief bewakingssysteem om oninbare vorderingen alsnog te incasseren. Lees meer…

Als jouw klant de gehele vordering betaalt, dan kost het jou niks. In dat geval betaalt je klant namelijk de kosten. In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. In het geval je klant niet over gaat tot betaling, werken wij met een kostenmaximum. Lees meer…

Met onze rekentool kunt je vooraf jouw maximale kostenrisico voor een incasso-opdracht berekenen. Je ziet direct een reële indicatie van het bedrag dat je maximaal betaalt. Lees meer…

Voordat er een gerechtelijke procedure wordt gestart, zijn wij wettelijk verplicht om jou een kostenvoorschot te laten betalen. Met dit voorschot betalen wij de kosten die wij moeten maken bij externe partijen voor bijvoorbeeld het opvragen van informatie en het griffierecht. Lees meer…

De externe kosten zijn kosten die wij moeten maken bij externe partijen voor bijvoorbeeld het opvragen van informatie. Denk bijvoorbeeld aan het opvragen van woonadres van uw klant bij de gemeente. Deze kosten belasten wij in eerste instantie door aan jouw klant. Lukt dat niet dan brengen wij deze kosten bij jou in rekening. Lees meer…