Wat is een aanmaning?

Een aanmaning is een betalingsherinnering die wij aan jouw klant verzenden. Het is de eerste herinneringsbrief in ons incassotraject en dus de start van de minnelijke fase.
Let op! Is jouw klant een particulier of een onderneming met privé-aansprakelijkheid? Dan is de aanmaning de tweede herinneringsbrief, omdat wij hen eerst een WIK brief moeten toesturen.

In deze aanmaning wordt het openstaande bedrag vermeerderd met de wettelijke incassokosten. Bereken de kosten hier.

De ervaring leert dat een groot deel van de facturen al betaald wordt na ontvangst van de eerste aanmaning. Gebeurt dat niet, dan zullen wij nog een tweede aanmaning versturen. Ook nemen wij telefonisch contact op met jouw klant. In 70% van de gevallen betaalt jouw klant zonder tussenkomst van de rechter.

Wordt er na het hele aanmaantraject toch niet betaald, dan zullen wij een dagvaarding uitbrengen. Hiermee starten wij dan de gerechtelijke fase.

Toch liever contact opnemen?

Wij helpen je graag verder.

Dien direct een opdracht in

Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.

Mail ons

Chat met ons

088-3316678

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur