Minnelijke incasso

Heb jij klanten die niet of slecht betalen? En reageren ze ook niet op herinneringen of aanmaningen? Wij nemen het incasseren van deze betaalachterstanden van jou over. Dankzij onze aanpak op maat doen wij dit snel, efficiënt en effectief. En we zoeken altijd eerst naar een oplossing zonder tussenkomst van de rechter, een minnelijk incasso traject.

Wat is minnelijke incasso?

Het minnelijke incassoproces is het traject waarin we een niet-betalende klant aanmanen. Het is de eerste stap van het volledige incassotraject. Deze stap gaat vooraf aan gerechtelijke incasso.

Je klant heeft jouw facturen niet op tijd betaald. Zelf heb je al één of meerdere betalingsherinneringen gestuurd, maar een betaling blijft helaas nog steeds uit. Dat is het moment waarop je een incassotraject bij ons kan starten en dat wij beginnen met het minnelijke traject.

Wat doen we in het minnelijke traject?

We beginnen het traject met een wettelijk verplichte laatste herinneringsbrief (WIK-brief) naar jouw klant. Dit geldt alleen als je klant een particulier is. Je klant krijgt dus nog één keer de mogelijkheid om de factuur zonder extra kosten te betalen.
Gebeurt dit niet, dan gaan we jouw klant aanmanen. Dat kan per brief, e-mail of telefoon. Vanaf nu gaat je klant dan ook extra (incasso)kosten betalen.

Op basis van onze kennis van meer dan 3,6 miljoen debiteuren bepalen we op welke manier we het beste contact op kunnen nemen met jouw klant om tot een oplossing te komen. Daarover lees je verder op deze pagina meer.

Wat kost het minnelijke traject?

In 70% van de gevallen komen we tot een oplossing in het minnelijke traject. Er zijn dan voor jou geen kosten. Met onze rekentool kan je gemakkelijk berekenen wat de kosten ongeveer voor jou zijn als je klant toch niet betaalt.
Als het minnelijke traject niet leidt tot een oplossing met jouw klant dan gaan we eerst bepalen of een stap naar de rechter zinvol is. Daarover vertellen we je meer op de pagina over gerechtelijke incasso.

Meer weten over samenwerken met GGN?

Wij vertellen graag meer.

Gratis informatiemail aanvragen

Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.

Mail ons

Chat met ons

088-3316678

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur

Kijken naar de persoon achter de schuld

Vaak is er bij klanten met een betalingsachterstand meer aan de hand. Er zijn meer schulden en / of sociale problemen. Je wilt natuurlijk dat jouw klant die openstaande rekening(en) betaalt. Wij ook. Maar soms kan een klant niet betalen terwijl de wil er wel is. Andere mensen kunnen wel betalen, maar willen niet. Wij zoeken dat eerst voor je uit.

Persoonlijke benadering

Omdat iedere klant anders is benaderen we ze ook anders voor een optimaal resultaat. Wij hebben een database met de gegevens van ruim 3,6 miljoen mensen met betalingsachterstanden. 90 tot 95 procent van jouw klanten kennen we al. Met deze gegevens hebben wij de GGN persona’s ontwikkeld.
Met voor ieder klanttype een andere aanpak. Soms is een strenge toon nodig, veel vaker een helpende hand.

Hulp op maat

Soms maakt een beetje hulp al een groot verschil. Wij zorgen dat jouw klanten in beweging komen. Dit doen we in samenwerking met verschillende partners. We verwijzen een klant met betaalproblemen actief naar Geldfit. En koppelen jouw klant bijvoorbeeld aan een buddy via de schuldenapp fiKks. Of helpen met werkbemiddeling via uitzendbureau Timing. Ook verwijzen wij jouw klant waar nodig door naar hulpinstanties.


Online volgen via Mijn GGN

Wil jij weten hoe het ervoor staat met jouw klant en de betalingsachterstand? In jouw persoonlijke account van MijnGGN houden we dit per klant bij en kun je precies zien welke afspraken er zijn gemaakt.

Incasso in het buitenland

Heb jij klanten in het buitenland die niet of slecht betalen? En zijn ze lastig te bereiken? Wij lossen dit voor je op met ons uitgebreide internationale netwerk. Wij werken samen met lokale incassobureaus, deurwaarders en advocaten die bekend zijn met de lokale wetten, regels en cultuur. Zij benaderen jouw buitenlandse klanten op de juiste wijze en in hun eigen taal. Wij monitoren de voortgang en houden je op de hoogte. Meer weten of direct een internationale incasso starten? Neem dan contact met ons op.

Schuldbewaking

Is jouw klant onvindbaar? Of is een betalingsregeling en hulp helemaal niet mogelijk? Dan laten we dit weten. Je kunt dan kiezen voor schuldbewaking. We staken onze acties om de betalingsachterstand te innen, maar blijven jouw niet betalende klant wel (financieel) volgen. Als we een kans zien, gaan we alsnog achter jouw geld aan. Voor schuldbewaking gelden aparte tarieven.

Onze overige diensten

  • Online incasso Eenvoudig online je openstaande factuur indienen. Wij doen de rest.
  • Thuisbezoek Onze deurwaarder gaat langs bij je klant om te zoeken naar een oplossing
  • Gerechtelijke incasso De stap naar de rechter en uitvoering van het vonnis zoals beslaglegging

Interessant voor jou

GGN blijft innoveren en is continu op zoek naar samenwerkingen die onze dienstverlening versterken. In onze publicaties lees je hierover.

Lees alle artikelen

Op de hoogte blijven van nieuws en ontwikkelingen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang periodiek een update in je mailbox.