Zoveel kost een onbetaalde factuur
Benieuwd naar hoeveel geld je nu precies misloopt per onbetaalde factuur? In onze whitepaper bespreken we dit én waarom een onbetaalde factuur jou altijd geld kost.
Download whitepaper
In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. Zelf betaal je dan helemaal niets. In dat geval betaalt je klant namelijk de kosten. In het geval je klant niet over gaat tot betaling, werken wij met een kostenmaximum. Bereken het eenvoudig via onderstaande rekentool.
Je hebt een product of dienst geleverd maar de betaling blijft uit. Zelf heb je er alles aan gedaan. Wij helpen je graag om jouw rekening te incasseren via onze online oplossing. Jij uploadt je facturen en wij doen de rest. En natuurlijk zonder financiële verrassingen achteraf.
Benieuwd naar hoeveel geld je nu precies misloopt per onbetaalde factuur? In onze whitepaper bespreken we dit én waarom een onbetaalde factuur jou altijd geld kost.
Voorkomen is beter dan genezen. Dat geldt ook voor onbetaalde facturen. In onze whitepaper lees je hoe je in een paar stappen zelf onbetaalde facturen kan voorkomen.
Download whitepaper
Het hulpmiddel voor een onbetaalde factuur? Effectief debiteurenbeheer! Dit én meer lees je in onze whitepaper.
Het lukt maar niet om je factuur betaald te krijgen. Tijd om de hulp in te schakelen! Binnen 3 minuten upload je jouw factuur en gaan wij voor jou aan de slag.
Binnen één werkdag nemen we contact met je op bij eventuele vragen. Binnen 3 werkdagen ontvang je de inloggegevens van het MijnGGN account waarin je jouw dossier(s) kunt inzien.
Wij weten dat iedere klant anders is. We hanteren daarom altijd een persoonlijke aanpak. Wij houden je op de hoogte van de voortgang. Via MijnGGN volg je 24/7 de voortgang van jouw vordering.
Jouw klanten zijn niet allemaal hetzelfde. Daarom benader je ze ook niet niet allemaal op dezelfde manier. Personalisatie is het toverwoord. En dat geldt ook voor klanten en bedrijven met een betalingsachterstand.
Wij verzamelen en analyseren gegevens over betaalgedrag uit het verleden en heden. Zo krijg jij een optimaal rendement uit het incassotraject en jouw klant persoonlijke aandacht en hulp op maat.
We beginnen het traject met een wettelijk verplichte laatste herinneringsbrief (WIK-brief) naar jouw klant. Dit geldt alleen als je klant een particulier is. Je klant krijgt dus nog één keer de mogelijkheid om de factuur zonder extra kosten te betalen.
Gebeurt dit niet, dan gaan we jouw klant aanmanen. Op basis van onze intelligente datamodellen kiezen wij voor de communicatievorm die past bij jouw klant. Dit kan bijvoorbeeld een brief, een e-mail en/of een SMS zijn. Vanaf nu gaat je klant dan ook extra (incasso)kosten betalen.
Bekijk alle informatie over minnelijke incasso
Vaak wordt gedacht dat een incassobureau en deurwaarder hetzelfde doen. Maar beide hebben andere bevoegdheden. Een incassobureau mag alleen proberen de schulden te innen in opdracht van de schuldeiser door middel van het aanmanen. Dit noemen we minnelijke incasso.
Als een betaling uitblijft dan is de volgende stap een gerechtelijke procedure starten, dit is gerechtelijke incasso. Voor gerechtelijke incasso moet een gerechtsdeurwaarderskantoor ingeschakeld worden. Deze heeft op grond van de wet ruimere bevoegdheden dan een incassobureau.
Bekijk alle informatie over gerechtelijke incasso
In 70% van de gevallen incasseren we direct in de zogenaamde minnelijke fase. Jouw klant betaalt in dat geval de incassokosten. Wanneer het ons onverhoopt niet lukt de vordering te incasseren kost het jou maximaal 40 euro. Lees hier meer over de eventuele kosten bij bijvoorbeeld een gedeeltelijke betaling of wanneer we samen besluiten om de stap naar de rechter te maken.
Met onze rekentool kun je vooraf de maximale kosten voor een incasso opdracht berekenen. Hierdoor kom je nooit voor verassingen te staan.
Bereken eenvoudig de kosten voor jou en je klant
Hoe start ik een incasso?
Om één of meerdere incasso’s te starten ga je naar het incassoformulier. Heb je al eerder een incasso-opdracht bij ons ingediend? Dan kan je direct inloggen op je persoonlijke MijnGGN account. Lees meer…
Wat kost een incasso?
Als jouw klant de gehele vordering betaalt, dan kost het jou niks. In dat geval betaalt je klant namelijk de kosten. In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. In het geval je klant niet over gaat tot betaling, werken wij met een kostenmaximum. Lees meer…
Hoe kan ik contact opnemen over mijn incasso-opdracht?
Er zijn diverse manieren om contact met ons op te nemen. Lees meer….
Al klant bij GGN? Direct inloggen
Link naar Mijn GGN