Onbetaalde facturen?

Direct een opdracht indienen

  • Incassobureau & deurwaarder in één
  • Vooraf duidelijkheid over de kosten
  • 24/7 inzicht in je dossiers

Wat zijn deurwaarderskosten?

Ben je benieuwd hoe hoog de deurwaarderskosten zijn? Begrijpelijk, want je zit niet te wachten op onvoorziene kosten. Het is al vervelend genoeg dat één van je klanten niet tijdig heeft betaald. Op een gegeven moment is het nodig om een incassoproces te starten om je facturen alsnog betaald te krijgen. GGN is er voor bedrijven en ondernemers in zo’n situatie. Hoogstwaarschijnlijk sta je nu op het punt om een dergelijk proces te beginnen. Daar helpen wij je graag bij. Het is vooraf moeilijk te bepalen hoeveel de uiteindelijke kosten zullen zijn. De hoogte van de deurwaarderskosten, is namelijk afhankelijk van het openstaande bedrag en de stappen die GGN moet nemen in het incassoproces. Door de jaren heen hebben we een grote debiteurendatabase opgebouwd, waardoor we een goede inschatting kunnen maken welke stappen we moeten nemen. Het is niet direct nodig een deurwaarder langs te sturen, en daardoor kosten te maken. In veel gevallen kan het opgelost worden door een aanmaningen te sturen.

WAT ZIJN DE KOSTEN VOOR U ALS BEDRIJF EN ONDERNEMER?

Je hoeft niets te betalen als je klant betaalt. De deurwaarderskosten worden namelijk aan je klant doorbelast. Dit is wettelijk bepaald. Als de klant niet betaalt, worden er wel kosten gemaakt. Dit zijn dan niet alleen deurwaarderskosten, maar ook kosten van derde partijen die gemaakt worden vanaf het besluit om je klant te dagvaarden. We hebben een rekentool ontwikkeld, waardoor je gemakkelijk en snel een indicatie krijgt van je maximale kostenrisico als je klant niet direct tot betaling overgaat. Mocht onverhoopt betaling uitblijven, dan geeft onze rekentool aan welke kosten voor jouw rekening zijn. De deurwaarderskosten zijn dus steeds verschillend per klant of proces. GGN werkt met een vaste vergoeding. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

KLANT, DEURWAARDER EN KOSTEN

Je wil je klant niet verliezen en/of de verstandhouding beschadigen door een deurwaarder te sturen, maar je eigen rekeningen moeten óók gewoon betaald worden. Als het verzenden van één of meerdere herinneringen niet heeft geholpen, kun je GGN inschakelen. GGN gaat op een respectvolle manier met je klant in gesprek over de betalingsverplichting aan jou. We willen namelijk de klantrelatie niet schaden. GGN werkt volgens de hoogste normen. Vandaar dat al onze gerechtsdeurwaarders lid zijn van de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders en zijn wij aangesloten bij het Garantiefonds Gerechtsdeurwaarders. Je hoeft zich dus geen zorgen te maken over de openstaande rekening(en), onvoorziene deurwaarderskosten en de relatie met je klant.

Meer weten over onze online dienstverlening?

Wij helpen je graag verder.

Direct een opdracht indienen

Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.

Mail ons

Chat met ons

088-3316678

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur