B2C
Je hebt een product of dienst geleverd aan een consument, maar de betaling blijft uit. Zelf heb je er alles aangedaan. Het kost veel energie en tijd, die je liever in andere zaken steekt. Hoe kan je voorkomen dat jouw klant niet of te laat betaalt? Wat als jouw klant, na al jouw inspanningen, alsnog niet betaalt? En wat betekent dit voor de klantrelatie?

Hulp bij niet betalende klanten?
Gratis informatiemail aanvragen- Voorkomen van niet betalende klanten
- Hulp bij onbetaalde facturen
Voorkomen
Je wilt het liefst voorkomen dat jouw klanten niet betalen. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om je debiteurenbeheer op orde te brengen. Allereerst is belangrijk: ken je klant en pas je aanpak aan op de persoon. Door de kredietwaardigheid van de persoon te controleren, kan je gerichter een gesprek aan gaan. Daarnaast is het belangrijk om goede afspraken te maken en vast te leggen. Lees meer over hoe om te gaan met klanten die niet betalen in deze blog.
Hulp bij onbetaalde facturen
Je hebt er alles aan gedaan, maar toch betaalt je klant jouw factuur niet. Dan kan je er voor kiezen om hulp in te schakelen. Dit kan via een incassobureau of een deurwaarderskantoor.
Persoonlijke aanpak
GGN is een incassobureau en deurwaarderskantoor in één. Onze database heeft gegevens van ruim 3 miljoen mensen met betalingsachterstanden. Hierdoor kennen we dus al 90 tot 95 procent van jouw klanten. Omdat elke persoon anders is, benaderen we iedere persoon ook anders. Dit doen we met behulp van persona’s en dat zorgt voor een optimaal resultaat.
Ons incassotraject
Via Online Incasso van GGN proberen wij zoveel mogelijk te incasseren zonder naar de rechter te gaan. Dit doen we in het minnelijke incassotraject. Incasseren we niet? Dan kan je ervoor kiezen om het gerechtelijk incassotraject te starten. Wij schakelen dan onze deurwaarders in. In onderstaande infographic leggen we precies uit hoe ons incassoproces er uit ziet.
In 3 stappen jouw onbetaalde factuur uit handen geven
Start een online incassotraject
Door jou als opdrachtgever
Jij uploadt jouw onbetaalde facturen en wij doen de rest.
Incassotraject
Door GGN
Schuldbewaking
Heeft je klant niet alles betaald en is het dossier er geschikt voor? Dan blijven we je klant regelmatig in de gaten houden. Dat hangt af van de reden van niet betalen en de hoogte van het bedrag.
Meer weten?
Meer uitleg over de kosten en begrippen vind je bij de veelgestelde vragen. Je kunt ook hier gratis onze informatiemail aanvragen.
24/7 inzicht in de voortgang
Door jou als opdrachtgever
Vanaf het moment dat je jouw onbetaalde facturen hebt geupload, gaan wij aan de slag. Je hebt dan 24/7 inzicht in al jouw lopende dossiers via jouw persoonlijke MijnGGN-account.
De kosten, maximaal € 55
In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. Zelf betaal je dan helemaal niets, omdat jouw klant dan namelijk de kosten betaalt. Betaalt jouw klant niet, dan kost het je maximaal € 55. Ook tijdens het gerechtelijke vervolgtraject kost het jou ook niets als we erin slagen om te incasseren. Lukt dat niet? Dan werken wij met een kostenmaximum.
Meer weten over onze online dienstverlening?
Wij helpen je graag verder. Vraag onze gratis informatiemail aan of lees verder op onze pagina over Online Incasso van GGN.

Meer weten over onze online dienstverlening?
Wij helpen je graag verder.
Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.