B2C

Je hebt een product of dienst geleverd aan een consument, maar de betaling blijft uit. Zelf heb je er alles aangedaan. Het kost veel energie en tijd, die je liever in andere zaken steekt. Hoe kan je voorkomen dat jouw klant niet of te laat betaalt? Wat als jouw klant, na al jouw inspanningen, alsnog niet betaalt? En wat betekent dit voor de klantrelatie?

Home 95

Hulp bij niet betalende klanten?

Gratis informatiemail aanvragen

  • Voorkomen van niet betalende klanten
  • Hulp bij onbetaalde facturen

Voorkomen

Je wilt het liefst voorkomen dat jouw klanten niet betalen. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om je debiteurenbeheer op orde te brengen. Allereerst is belangrijk: ken je klant en pas je aanpak aan op de persoon. Door de kredietwaardigheid van de persoon te controleren, kan je gerichter een gesprek aan gaan. Daarnaast is het belangrijk om goede afspraken te maken en vast te leggen. Lees meer over hoe om te gaan met klanten die niet betalen in deze blog.

Hulp bij onbetaalde facturen

Je hebt er alles aan gedaan, maar toch betaalt je klant jouw factuur niet. Dan kan je er voor kiezen om hulp in te schakelen. Dit kan via een incassobureau of een deurwaarderskantoor.

Persoonlijke aanpak

GGN is een incassobureau en deurwaarderskantoor in één. Onze database heeft gegevens van ruim 3 miljoen mensen met betalingsachterstanden. Hierdoor kennen we dus al 90 tot 95 procent van jouw klanten. Omdat elke persoon anders is, benaderen we iedere persoon ook anders. Dit doen we met behulp van persona’s en dat zorgt voor een optimaal resultaat.

Ons incassotraject

Via Online Incasso van GGN proberen wij zoveel mogelijk te incasseren zonder naar de rechter te gaan. Dit doen we in het minnelijke incassotraject. Incasseren we niet? Dan kan je ervoor kiezen om het gerechtelijk incassotraject te starten. Wij schakelen dan onze deurwaarders in. In onderstaande infographic leggen we precies uit hoe ons incassoproces er uit ziet.

In 3 stappen jouw onbetaalde factuur uit handen geven

Jij uploadt jouw onbetaalde facturen en wij doen de rest.

Online incasso starten

incassotraject_mobiel_v2_backup Created with Sketch. We beginnen met een minnelijke fase (duur: 3 weken) Als de totale vordering (de factuur plus de kosten) lager is dan €100 sluiten we het dossier. Jouw kosten zijn dan maximaal €25 (excl. kosten voor externe partijen). W e sluiten het dossier We sluiten het dossier om onnodige kosten te voorkomen. Jouw kosten zijn maximaal €25 (excl. ongeveer €10 kosten voor externe partijen). We sluiten het dossier LAGE KANS Afhankelijk van het nog openstaande bedrag nemen we vervolgstappen. Via onze database van meer dan 3,8 miljoen klanten bepalen we de slagingskans van een gerechtelijke procedure. We bepalen dus of het zinvol is om de stap naar de rechter te maken en leggen het advies voor aan jou. Je maakt zelf de keuze om wel of niet deze Meer informatie over het gerechtelijke traject. Gratis scoring & advies Op basis van onze kennis over het betaalgedrag van 3,6 miljoen klanten kiezen wij welk aanmaningstraject het beste bij jouw klant past. We benaderen je klant via een brief, telefoon en/of e- mail. A anmanen 70% 30% In 70% van gevallen is dit het einde van het traject. Je klant heeft de gehele vordering betaald; de factuur plus onze kosten. Jouw kosten zijn dan €0. Alles is betaald Is je klant een particulier of met zijn privé-vermogen aansprakelijk? We versturen eerst een WIK (Wet Incasso Kosten) brief. Deze is wettelijk verplicht. Je klant krijgt hiermee 14 dagen de tijd om zonder bijkomende kosten jouw factuur te betalen. Duur: 3 weken Alles is betaald nee ja We sluiten het dossier. Jouw kosten zijn €10. Gedeeltelijk of niet betaald Gedeeltelijk of niet betaald Wij gaan verder.
incassotraject_desktop_v2 Created with Sketch. We beginnen met een (duur: 3 weken) minnelijke fase Op basis van onze kennis over het betaalgedrag van 3,6 miljoen klanten kiezen wij welk aanmaningstraject het beste bij jouw klant past. We benaderen je klant via een brief, telefoon en/of e-mail. Afhankelijk van het nog openstaande bedrag nemen we vervolgstappen. A anmanen Gedeeltelijk of niet betaald 30% In 70% van gevallen is dit het einde van het traject. Je klant heeft de gehele vordering betaald; de factuur plus onze kosten. Jouw kosten zijn dan €0. Alles is betaald 70% Als de totale vordering (de factuur plus de kosten) lager is dan €100 sluiten we het dossier. Jouw kosten zijn dan maximaal €25 (excl. kosten voor externe partijen). We sluiten het dossier. Jouw kosten zijn €10. W e sluiten het dossier Via onze database van meer dan 3,8 miljoen klanten bepalen we de slagingskans van een gerechtelijke procedure. We bepalen dus of het zinvol is om de stap naar de rechter te maken en leggen het advies voor aan jou. Je maakt zelf de keuze om wel of niet deze vervolgstap te zetten. Meer informatie over het gerechtelijke traject. Gratis scoring & advies Alles is betaald Gedeeltelijk of niet betaald LAGE KANS We sluiten het dossier om onnodige kosten te voorkomen. Jouw kosten zijn dan maximaal €25 (excl. ongeveer €10 kosten voor externe partijen). We sluiten het dossier We versturen eerst een WIK (Wet Incasso Kosten) brief. Deze is wettelijk verplicht. Je klant krijgt hiermee 14 dagen de tijd om zonder bijkomende kosten jouw factuur te betalen. Duur: 3 weken Wij gaan verder. Is je klant een particulier of met zijn privé-vermogen aansprakelijk? nee ja

Schuldbewaking

Heeft je klant niet alles betaald en is het dossier er geschikt voor? Dan blijven we je klant regelmatig in de gaten houden. Dat hangt af van de reden van niet betalen en de hoogte van het bedrag.

Meer weten?

Meer uitleg over de kosten en begrippen vind je bij de veelgestelde vragen. Je kunt ook hier gratis onze informatiemail aanvragen.

Vanaf het moment dat je jouw onbetaalde facturen hebt geupload, gaan wij aan de slag. Je hebt dan 24/7 inzicht in al jouw lopende dossiers via jouw persoonlijke MijnGGN-account.

Inloggen op Mijn GGN

De kosten, maximaal € 55

In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. Zelf betaal je dan helemaal niets, omdat jouw klant dan namelijk de kosten betaalt. Betaalt jouw klant niet, dan kost het je maximaal € 55. Ook tijdens het gerechtelijke vervolgtraject kost het jou ook niets als we erin slagen om te incasseren. Lukt dat niet? Dan werken wij met een kostenmaximum.

Meer weten over onze online dienstverlening?

Wij helpen je graag verder. Vraag onze gratis informatiemail aan of lees verder op onze pagina over Online Incasso van GGN.

Meer weten over onze online dienstverlening?

Wij helpen je graag verder.

Gratis informatiemail aanvragen

Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.

Mail ons

088-3316678

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur