Onbetaalde facturen?

Direct een opdracht indienen

  • Incassobureau & deurwaarder in één
  • Vooraf duidelijkheid over de kosten
  • 24/7 inzicht in je dossiers

Incassobureau inschakelen

Soms is het lastig te bepalen wanneer je een incassobureau moet inschakelen. Het inschakelen van een incassobureau is namelijk een grote stap. Je klant kan zich aangevallen voelen en de relatie tussen jullie beiden kan gevoelsmatig schade oplopen. Bedenk wel dat het soms beter is om één klant minder te hebben, dan het hebben van één niet betalende klant. Voordat je een incassobureau kunt inschakelen moet je eerst je klant in gebreke stellen.

Wanneer een incassobureau inschakelen?

Je geeft in een (aangetekende) brief aan dat je klant nog niet heeft betaald en dit de laatste waarschuwing is. Je klant heeft binnen de wettelijke termijn (minimaal 14 dagen) de tijd om de betaling alsnog te voldoen zonder extra kosten. Je kunt aangeven dat je overgaat tot het nemen van wettelijke incassomaatregelen en bijbehorende incassokosten als je klant alsnog niet betaalt. In de meeste gevallen doe je dit eerst zelf en schakel je daarna pas een incassobureau in. GGN start ook altijd met deze laatste waarschuwingsbrief. Je kunt dus ook meteen ons inschakelen.

Wat doet een incassobureau?

Een incassobureau richt zich op het incasseren van achterstallige vorderingen. Deze bureaus worden ingeschakeld door schuldeisers als ze geen mogelijkheid zien om het bedrag zelf te innen. Een incassobureau gaat het bedrag proberen te incasseren zonder juridisch stappen te zetten. De extra kosten die je klant moet betalen is vaak al reden genoeg om alsnog te betalen. Ook kan een incassobureau advies geven over hoe je een niet-betalende klant het best kunt benaderen.

Wij bedienen heel Nederland, of je nu op zoek bent naar een incassobureau in Den Haag of een incassobureau in Eindhoven. Wij staan voor u klaar!

Wat als je klanten dan nog niet betalen?

Mocht je klant na al de verzoeken nog niet hebben betaald, kan een daartoe bevoegd incassobureau juridische stappen ondernemen. Dit betekent dat er een gerechtsdeurwaarder wordt ingeschakeld, die je klant gaat dagvaarden en dat de zaak voor de rechter wordt gebracht. Na de rechtszaak draagt de gerechtsdeurwaarder er zorg voor dat het besluit van de rechter wordt nageleefd. Dit kan zijn dat er binnen een bepaalde termijn moet worden betaald en anders beslaglegging volgt. Wil je meer weten over het inschakelen van een incassobureau? Neem dan contact op via het formulier of chat.

Dit zijn de kosten.

In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. Zelf betaal je dan helemaal niets. In dat geval betaalt je klant namelijk de kosten. In het geval je klant niet over gaat tot betaling, werken wij met een kostenmaximum. Bereken het eenvoudig via onderstaande rekentool.

Meer weten over onze online dienstverlening?

Wij helpen je graag verder.

Direct een opdracht indienen

Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.

Mail ons

Chat met ons

088-3316678

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur