Hulp bij niet betalende klanten
Jij hebt netjes je dienst of product geleverd maar de betaling blijft uit. Dit kost veel energie en tijd die je liever in andere zaken steekt. Hoe voorkom je nou dat klanten niet of te laat betalen? En wat doe je als een klant, na al jouw inspanningen, alsnog niet betaalt. Je wil tenslotte ook de relatie behouden. Wij helpen je verder.
![Home 95](https://www.ggn.nl/app/uploads/2019/11/home-71-e1600196996627-1800x420.jpg)
Hulp bij niet betalende klanten?
Download de whitepaper- Voorkomen van niet betalende klanten
- Hulp bij onbetaalde facturen
Voorkomen van klanten die niet betalen
Het liefst breng je je debiteurenbeheer op orde zodat niet betalende klanten niet voorkomen. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om je debiteurenbeheer op orde te brengen. Allereerst is belangrijk: ken je klant. Controleer bijvoorbeeld de kredietwaardigheid van een nieuwe maar eventueel ook een bestaande klant. Daarnaast is het belangrijk om goede afspraken te maken en vast te leggen. Lees meer tips om openstaande facturen te voorkomen in het blog.
Hulp bij onbetaalde facturen
Als je dan toch te maken hebt met openstaande facturen of niet betalende klanten, kan je eerst zelf proberen het op te lossen met je klant. Kom je er niet uit? Dan kan je ervoor kiezen om hulp in te schakelen. Je kunt onder andere een incassobureau of een deurwaarder inschakelen.
GGN is een incassobureau en deurwaarderskantoor in één. Wij proberen allereerst te incasseren zonder naar de rechter te gaan: het minnelijke incassotraject. Incasseren we niet? Dan geven we gratis advies over een eventueel gerechtelijk incassotraject en schakelen wij onze deurwaarders in. De keuze is aan jou of we deze stap naar de rechter zetten.
Zo ziet ons incassoproces er uit
Wij verzorgen voor jou het gehele incassotraject: van aanmaning tot het eventueel leggen van beslag. Wij bedienen heel Nederland, of je nu op zoek bent naar een incassobureau in Den Haag of een incassobureau in Eindhoven. In onderstaande infographic leggen we precies uit hoe ons incassoproces er uit ziet.
In 3 stappen jouw onbetaalde factuur uit handen geven
Start een online incassotraject
Door jou als opdrachtgever
Jij uploadt jouw onbetaalde facturen en wij doen de rest.
Incassotraject
Door GGN
Schuldbewaking
Heeft je klant niet alles betaald en is het dossier er geschikt voor? Dan blijven we je klant regelmatig in de gaten houden. Dat hangt af van de reden van niet betalen en de hoogte van het bedrag.
Meer weten?
Meer uitleg over de kosten en begrippen vind je bij de veelgestelde vragen. Je kunt ook hier gratis onze informatiemail aanvragen.
24/7 inzicht in de voortgang
Door jou als opdrachtgever
Vanaf het moment dat je jouw onbetaalde facturen hebt geupload, gaan wij aan de slag. Je hebt dan 24/7 inzicht in al jouw lopende dossiers via jouw persoonlijke MijnGGN-account.
Persoonlijke aanpak
Iedere klant is anders. En daarom benaderen we iedere klant ook anders. Dit zorgt voor een optimaal resultaat. Onze database heeft gegevens van ruim 3,6 miljoen mensen met betalingsachterstanden. Hierdoor kennen we dus al 90 tot 95 procent van jouw klanten. Wij zijn een verlengstuk van jouw organisatie en we proberen zoveel mogelijk tot een oplossing te komen zonder tussenkomst van een rechter. Dat scheelt onnodige kosten en tijd, voor jou en jouw klant.
Dit zijn de kosten
In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. Zelf betaal je dan helemaal niets. In dat geval betaalt je klant namelijk de kosten. In het geval je klant niet over gaat tot betaling, kost het je maximaal 55 euro. Kies je voor een gerechtelijk vervolgtraject, kost het jou ook niets als we erin slagen om te incasseren. Lukt dat niet? Dan werken wij met een kostenmaximum.
![](https://www.ggn.nl/app/uploads/2019/10/ggn-019-e1573046998543-740x378.jpg)
Meer weten over onze online dienstverlening?
Wij helpen je graag verder.
Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.