Succesvolle sessie: “Hoe blijf je persoonlijk in een wereld die steeds digitaler wordt?”
De interesse was groot en de animo overweldigend; in een bomvolle zaal gevuld met ruim 100 toehoorders sprak Ivan van Dijk, IT-directeur bij GGN, samen met Reinier van Leuken, Senior Manager Solutions Engineering – Analytics bij Salesforce, over persoonlijke aandacht in een steeds digitaler wordende wereld.
Digitale transformatie
De Credit Expo, het grootste kennis- en netwerkevent voor de Nederlandse Credit Management sector, stond donderdag 7 november in het teken van het thema de Digitale Transformatie. Digitale transformatie heeft gevolgen voor iedereen en elke organisatie. Ook credit managers hebben te maken met veranderingen en uitdagingen die de digitale transformatie met zich meebrengt. Want hoe blijf je persoonlijk in een wereld die steeds digitaler wordt?
Persoonlijk communiceren
GGN werkt vanuit de strategie Aandacht Loont. Daar hoort persoonlijk communiceren bij, vindt Ivan.
“Bij GGN gaan we uit van het goede van de mens. We spreken niet meer over debiteuren, maar over klanten. In deze tijd willen consumenten alles snel en digitaal beschikbaar hebben. Dat geldt ook voor onze klanten: mensen met betalingsproblemen. De kunst is om die digitalisering in te zetten als een uiting van persoonlijke aandacht, in plaats van een obstakel.”
360 graden klantbeeld
GGN heeft een partner gezocht om dit daadwerkelijk waar te maken. “We kiezen voor een samenwerking met Salesforce”, vertelt Ivan. “Samen met Salesforce creëren wij een 360 graden beeld van onze klanten. De klant staat hierin centraal. We bekijken vanuit het perspectief van de klant hoe die het liefst wordt geholpen. Welke kanalen gebruikt hij of zij? Hoe kunnen we de klant optimaal faciliteren.” Die aanpak is niet alleen klantvriendelijker en passend bij Aandacht Loont, het levert ook de beste resultaten op. Ivan: “Dwang is geen goed middel om uitstaande vorderingen te incasseren. In de praktijk blijkt dat je klanten beter goed kunt helpen in het proces. Bij de grootste groep mensen met betalingsproblemen werkt dat het beste.”
Meer geld incasseren
Het werkt niet alleen beter voor onze klanten, maar ook voor onze opdrachtgevers. “Dankzij het platform dat we creëren met Salesforce geeft GGN concreter invulling aan haar strategie Aandacht Loont”, legt Ivan uit. “We communiceren persoonlijker en in de benadering van de klant maken we ook gerichtere keuzes. De communicatie steken we bijvoorbeeld in vanuit GGN, of juist vanuit het merk van de opdrachtgever. Net wat de meest handige keuze is voor de klant die we benaderen. Dat leidt concreet tot betere resultaten, want we zien in de praktijk dat we via deze werkwijze ook meer betalingen binnenhalen. Opdrachtgevers incasseren dus meer en doen dat efficiënter en effectiever.”
GGN loopt voorop
Meerdere partijen in de markt zijn bezig met digitalisering, maar volgens Ivan loopt GGN voorop. “Digitalisering is niet alleen een essentieel onderdeel van onze strategie, Salesforce biedt ons als partner ook de beste kennis en kunde op dit gebied. Salesforce blijft up-to-date met de meest recente kanalen die klanten graag gebruiken. Zij zijn in staat om data uit veel bronnen samen te brengen en relevant te maken voor individuele klanten. Zo worden we steeds persoonlijker in een digitale wereld en bieden we klanten de service waar zij om vragen.”
Reacties
plaats een reactie