Wat zijn de maximale kosten bij GGN?

Onbetaalde facturen?

Direct een opdracht indienen

  • Incassobureau & deurwaarder in één
  • Vooraf duidelijkheid over de kosten
  • 24/7 inzicht in je dossiers

De maximale incassokosten van GGN

Je wil een incassoproces starten, maar eerst wil je weten wat de maximale incassokosten zijn? Je klant heeft de rekeningen niet op tijd betaald en je wil daardoor niet nog meer onvoorziene kosten maken. Dan ben je aan het juiste adres! Wij weten precies wat we moeten doen om je factuur wél betaald te krijgen.

Wij kunnen een reële berekening maken wat de maximale incassokosten voor je zijn. Begrijpelijk, want je wil niet voor verrassingen komen te staan. Via onze rekentool kun je eenvoudig en snel een indicatie krijgt van je maximale incassokosten als je klant niet direct tot betaling overgaat. De maximale incassokosten bestaan uit een vergoeding voor GGN en (eventuele) externe kosten zoals griffierechten.

Dit zijn de kosten.

In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. Zelf betaal je dan helemaal niets. In dat geval betaalt je klant namelijk de kosten. In het geval je klant niet over gaat tot betaling, werken wij met een kostenmaximum. Bereken het eenvoudig via onderstaande rekentool.

Je betaalt niets als je klant betaalt.

De incassokosten worden namelijk aan je klant doorbelast. Dit is wettelijk bepaald. Je betaalt dus niets als je klant de openstaande vordering betaalt.

Zo werken wij

Door de jaren heen hebben we een grote debiteurendatabase opgebouwd, waardoor we een goede inschatting kunnen maken welke stappen we moeten nemen in het incassoproces. Wij werken op basis van drie fases.

Fase 1

Laatste herinneringsbrief en starten met aanmanen

Je klant krijgt dus nog één keer de mogelijkheid om de factuur zonder extra kosten te voldoen. Daarna starten we met aanmanen, waar wettelijke incassokosten bij komen. We nemen op verschillende manieren contact op met je klant om tot een betaling te komen. Vaak wordt het incassoproces in deze fase al beëindigd en is het niet nodig om naar fase 2 over te gaan. Je klant betaalt dan de gemaakte incassokosten, waardoor je zelf geen verdere kosten heeft

Fase 2

Scoring en eventueel dagvaarden

Hier gaan we over tot dagvaarden als uit onze scoring blijkt dat je klant wel kán betalen. Als het zo is dat je klant gewoonweg niet kán betalen, stoppen we het proces. Als we doorgaan wordt in de meeste gevallen je factuur betaald. We zijn in deze fase wel wettelijk verplicht een voorschot aan jete vragen voor de proceskosten (o.a. griffierechten). Je krijgt hier altijd eerst bericht van. Daarna wordt je klant door onze deurwaarder uitgenodigd om voor de rechtbank te verschijnen.

Fase 3

Vonnis van de rechter en beslaglegging

Hier volgt een vonnis van de rechter en met dit vonnis bezoekt de deurwaarder je klant om de laatste betaalmogelijkheid te bieden. Er kan een betalingsregeling getroffen worden om beslaglegging te voorkomen. Als beslaglegging onvermijdelijk is beoordeelt GGN de meest passende vorm van beslag. denk daarbij aan beslag op loon, bankrekening, auto of inboedel.

Wil je meer weten of heb je vragen, neem direct contact met ons op.

Meer weten over onze online dienstverlening?

Wij helpen je graag verder.

Direct een opdracht indienen

Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.

Mail ons

Chat met ons

088-3316678

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur