Betalingsherinnering sturen

Je hebt een dienst of product geleverd, maar jouw klant betaalt de factuur niet. Je staat op het punt om een betalingsherinnering te sturen, maar waar moet je eigenlijk op letten? En wat kunnen wij voor jou betekenen?

Wat staat in een betalingsherinnering?

Goede en duidelijke informatie is het halve werk. Als jouw klant in een oogopslag kan zien waarom en van wie hij een betalingsherinnering ontvangt, dan zal hij sneller over gaat tot betaling.
Er zijn een aantal onderdelen die altijd terug moeten komen in de betalingsherinnering:.

  • Zorg dat jouw bedrijfsgegevens vermeld staan. Zo ziet jouw klant direct aan wie hij moet betalen.
    • Geef een duidelijke omschrijving waar de herinnering om gaat.
    • Vermeld een specifieke betaaltermijn met een uiterste betaaldatum of een X aantal dagen. Vermijd termen als: zo spoedig mogelijk of per ommegaande.
    • Vermeld altijd een bankrekeningnummer waarop jouw klant moet betalen.

Het juist vermelden van deze onderdelen is ook belangrijk als je jouw factuur ter incasso uit handen wilt geven. Doe de volledige incassocheck of neem contact met ons op via 088-3316678. Wij helpen je graag verder.

14-dagen (WIK) brief door GGN

Is jouw klant een particulier dan starten wij het incassotraject met de 14-dagen brief, oftewel de WIK brief. Deze brief is een wettelijk verplichte laatste betalingsherinnering. Hiermee krijgt jouw klant een laatste mogelijkheid om te betalen zonder bijkomende kosten. Betaalt jouw klant niet, dan zullen wij het incassotraject via Online Incasso van GGN voortzetten.

Meer weten over onze online dienstverlening?

Wij helpen je graag verder.

Gratis informatiemail aanvragen

Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.

Mail ons

Chat met ons

088-3316678

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur