Kwartaalbericht GGN, lastig 1ste kwartaal
Utrecht, 15 mei 2018. We hebben 2017 mooi afgesloten met een EBITDA van ruim € 10 miljoen. Het 1ste kwartaal van 2018 laat helaas minder fraaie cijfers zien. Belangrijkste reden is tegenvallende omzet.
Willem Bieshaar, financieel directeur: ‘Dat heeft voor een belangrijk deel te maken met de eenzijdige, negatieve media aandacht rondom e-Court met als gevolg een voorlopige stop op oproepingen. Die zaken moeten opnieuw het proces in via de reguliere rechtspraak. Dat kost omzet, tijd en geld in het eerste en tweede kwartaal. Daarnaast hebben we vorig jaar – met het oog op de toekomst – een aantal veranderingen doorgevoerd en minder populaire maatregelen genomen. De effecten daarvan op het resultaat gaan we pas richting einde dit jaar merken. In de tussentijd werken we continue aan nog betere prestaties voor de klant en hun klanten (debiteuren). Zij bepalen of wij het goed doen.’
Bieshaar: ‘Dit jaar wordt de balans tussen financieel èn sociaal rendement nog belangrijker. Klantgerichtheid en onze maatschappelijke verantwoordelijkheid zetten we voorop. IT en krachtige technieken als Artificial Intelligence, data driven en datamining in combinatie met die ‘menselijke maat’ helpen daar enorm bij. Ook de toepassing van de deurwaarderstablet ‘RouteGGN’ en de inzet van betaalprofielen.
Het persoonlijke en begripvolle klantcontact door onze deurwaarders aan de deur en bij het Contact Center aan de telefoon is èn blijft natuurlijk altijd belangrijk.
Pas wanneer onze klanten, hun klanten èn onze medewerkers voelen dat aandacht loont, doen we het beter. Dat streven zit verweven in de herpositionering van ons merk en gaan we vanaf de zomer in- en extern laden en bekend maken.’
Reacties
plaats een reactie