Hoe Passie, Ambitie en Visie kunnen leiden tot Succes en Inspiratie

5 minuten | Innovatie

Arjen Houweling, manager Development

Succes dwing je niet zomaar af, dat weten we bij GGN als geen ander. Maar de aanhouder wint en zoals men zaait; zo zal men oogsten. Als rasechte Rotterdammer ben ik vergroeid met die mentaliteit. Daar komt nog iets bij: succes moet je worden gegund. Collega’s en leidinggevenden moeten je de ruimte geven om te doen waar je goed in bent.

Passie voor mijn werk is mijn dagelijkse drijfveer. De uitdrukking  ‘Als je van je hobby je beroep kan maken, hoef je nooit meer te werken’, is mij op het lijf geschreven. Ik was twaalf toen ik mijn eerste microprocessor in elkaar knutselde. Een paar jaar later, op de mts, had ik het volledig beheer over het computerlokaal. Passie voor alle digitale techniek zit zo diep in mij dat ik liever alles zelf onderzoek en uitvind dan dat ik er een opleiding voor ga volgen. Ik mag met recht zeggen dat ik 100 procent autodidact ben.

Visie en Ambitie waren de belangrijkste redenen waarom GGN mij 10 jaar geleden al graag als partner wilde hebben. Het is nooit mijn ambitie geweest om partner van een groot bedrijf te worden zeker omdat ik mezelf nog altijd zie als een autodidact, die opklom van lts naar de hts en daar ben ik best trots op. Mijn lijfspreuk is de slogan van Pippi Langkous: ‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.’

Vanuit die gedachte ben ik twee jaar geleden op een regenachtige zondagmiddag een app gaan bouwen. Ik wilde iets maken dat de deurwaarders zou helpen en de papieren stroom van exploten zou digitaliseren. Op maandagochtend klopte ik aan bij de Raad van Bestuur: ‘Kijk eens, wat ik heb.’

RouteGGN was binnen een jaar volwassen

Dat was het begin van de tablet RouteGGN, waarmee onze deurwaarders nu dagelijks op pad gaan. Een en ander vergde eerst de nodige finetuning op het gebied van security, maar binnen een jaar lag er een volwassen product. En binnen een maand na de introductie was de investering terugverdiend.

Route GGN maakt gebruik van Google Maps. Er zit bovendien een game-achtige dimensie in, waardoor het voor deurwaarders een fluitje van een cent is om auto’s van dubieuze debiteuren in de directe omgeving te lokaliseren. Beslaglegging is daarmee een stuk eenvoudiger geworden – en leuker, zeggen sommigen. Maar ook in andere opzichten zijn de resultaten positief: meer debiteuren kunnen worden bezocht, er is meer tijd voor huisbezoek –dat komt de debiteur weer ten goede én de afhandeling per casus verloopt een stuk sneller.

GGN op de site van Google Maps

Het mooie is: de innovatie is ook buiten GGN niet onopgemerkt gebleven. Via via kwam ik in contact met Google in Amerika. Ik werd uitgenodigd op een presentatie van een Google-delegatie die naar Nederland kwam en daarna werd ik benaderd met het verzoek een white paper te schrijven. Wat bleek? Een dergelijke toepassing bestond in de financiële wereld nog niet. Bovendien is GGN het enige Nederlandse bedrijf dat deze eer te beurt viel. Ik vind het supercool dat GGN nu op de site van Google Maps onder het kopje Customers is toegevoegd. Daar staan in het kort de functies en de voordelen van onze tablet beschreven.

Moraal van het verhaal: wees niet bang om je nek uit te steken. Oftewel: hoe Passie, Ambitie en Visie kunnen leiden tot Succes en Inspiratie.

Reacties

Geef een reactie