Rijksoverheid

Wij geloven in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dankzij innovatie en digitalisering zijn wij experts op het gebied van sociale incasso en duurzame oplossingen. Wij kijken altijd naar de persoon achter de schuld en bieden een aanpak en hulp op maat. Met een efficiënt rendement voor alle openstaande facturen die jij wilt aanbesteden.

Samenwerken met GGN?

Neem contact op met Ron Smits. Ron is expert binnen jouw branche en helpt je graag verder.

Balans tussen financieel en sociaal

Wij hebben onze kennis en ervaringen gedigitaliseerd. Zo kunnen we heel snel een betrouwbare aanpak op maat voor al jouw klanten bepalen, tegen zo laag mogelijke kosten. Wij bieden een optimale balans tussen financieel en sociaal rendement, niet alleen voor nu maar ook voor de toekomst. Zo voorkomen we dat jouw klant in een problematische schuldensituatie belandt.

Persoonlijke benadering

Iedere klant is anders en benaderen we ook anders voor een optimaal resultaat. Wij hebben een database met de gegevens van ruim 3,6 miljoen mensen met betalingsachterstanden. 90 tot 95 procent van jouw klanten kennen we al. Met deze gegevens hebben wij de GGN persona’s ontwikkeld. Wij houden eigenlijk niet van mensen in hokjes plaatsen, maar op deze manier kunnen wij ze veel persoonsgerichter benaderen. Zodat ook de slecht betalende klant over kan gaan tot betalen.

Eenvoudig taalgebruik

Wie jouw klant ook is, wij communiceren zovel mogelijk in eenvoudig taalgebruik (B1). Onze brieven toetsen en verbeteren wij op basis van feedback van een klantenpanel. Zodat iedereen begrijpt wat we bedoelen. En duidelijke taal verhoogt ook de betalingsbereidheid.

MijnIncasso

Jouw klanten kunnen 24 uur per dag bij ons terecht dankzij ons digitale platform MijnIncasso. Daar ziet hij of zij meteen de openstaande vorderingen, een iDeal-button om direct te betalen en een advies voor een betalingsregeling. Dit bedrag is per maand aan te passen, de bijkomende rente en kosten zijn meteen zichtbaar.

Hulp op maat

Soms maakt een beetje hulp al een groot verschil. Wij zorgen dat jouw klanten in actie komen. Dit doen we in samenwerking met verschillende partners. We koppelen jouw klant bijvoorbeeld aan een buddy via de schuldenapp fiKks. Of helpen met werkbemiddeling via uitzendbureau Timing. Ook verwijzen wij jouw klant waar nodig door naar hulpinstanties, zoals het Nibud, de Sociale Raadslieden of Schuldhulpverlening.

Duurzaamheid

Wij geloven in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Wij investeren daarom niet alleen in een sociaal incassotraject, maar ook in duurzaamheid. Dit is wat wij op dat gebied doen:

  • 80% groene stroom
  • groene en CO2-neutrale koffiebonen en kantoorartikelen
  • CO2-compensatie voor postbezorging
  • reductie papieren poststroom (met jaarlijks 10%)
  • papier met FSC-keurmerk
  • energiezuinige printers
  • energiezuinige verlichting en waterstromen in onze kantoren
  • afvalscheiding
  • recyclen elektronische apparatuur en inktcartridges (opbrengst naar een goed doel)

Efficiënt, maar menselijk incassotraject

De verhalen uit de praktijk van GGN gaan altijd over betalen, over geld. Maar als je verder kijkt, gaan ze vooral over mensen. Wij zijn een verlengstuk van jouw organisatie en zoeken altijd naar een balans tussen financieel en sociaal rendement. We proberen zoveel mogelijk tot een oplossing te komen zonder tussenkomst van een rechter. Dat scheelt onnodige kosten en tijd.

Onze diensten

Interessant voor jou

Wij investeren continu in innovatie en samenwerking om onze dienstverlening te versterken. In onze artikelen, persberichten en blogs lees je hoe we dat doen.

Lees alle artikelen