Samenwerking NVM en GGN

Direct een incasso starten

gebruik de branchecode NVM voor 20% korting

Niets is zo vervelend als dat je een dienst levert, maar dat de betaling uitblijft. Het verzenden van één of meerdere herinnering(en) heeft niet geholpen en je wilt je op andere zaken kunnen richten. Dan kan je vanaf nu GGN inschakelen.

Heb je een klant die niet betaalt?

Speciaal voor NVM-leden die te maken hebben met niet of slecht betalende klanten, biedt GGN tegen gereduceerd tarief een online totaaloplossing. Als incassobureau én deurwaarder in één regelen we voor jou het hele traject. Online vul je eenvoudig de gegevens van je niet-betalende klant in. Via een beveiligde online-omgeving kan je 24/7 jouw incasso-opdrachten volgen, terwijl onze experts voor je aan het werk zijn.

 

Jouw voordelen

  • In 70% van de gevallen zijn er voor jou geen kosten (jouw debiteur betaalt in dat geval onze kosten)
  • In het geval dat er kosten zijn, ontvang je 20% korting op onze online dienstverlening (met de branchecode NVM)
  • Direct en eenvoudig je incasso-opdracht(en) online indienen
    • 24/7 inzage in je lopende dossiers via jouw persoonlijke klantportaal MijnGGN
    • De kennis en ervaring van GGN, de grootste incasso- en deurwaardersorganisatie van Nederland

     

Online incasso bij GGN

Hoe werkt het?

Bekijk wat er gebeurt met jouw onbetaalde rekening als je bij ons een online incasso start. In 3 stappen laten we je het proces zien.

Jij uploadt jouw onbetaalde facturen en wij doen de rest. Gebruik de branchecode NVM voor korting.

online incasso starten

Incassotraject mobiel Created with Sketch. We beginnen met een minnelijke fase (duur: 3 weken) Als de totale vordering (de factuur plus de kosten) lager is dan €100 sluiten we het dossier. Jouw kosten zijn dan maximaal €25 (excl. kosten voor externe partijen). W e sluiten het dossier Afhankelijk van het nog openstaande bedrag nemen we vervolgstappen. Afhankelijk van het nog openstaande bedrag nemen we vervolgstappen. Gedeeltelijk of niet betaald Gedeeltelijk of niet betaald Via onze database met 3,6 miljoen klanten bepalen we de slagingskans van een gerechtelijke procedure. We onderzoeken dus of het zinvol is om door te gaan. Scoring gerechtelijke fase We sluiten het dossier om onnodige kosten te voorkomen. Jouw kosten zijn maximaal €25 (excl. kosten voor externe partijen). We sluiten het dossier Op basis van onze kennis over het betaalgedrag van 3,6 miljoen klanten kiezen wij welk aanmaningstraject het beste bij jouw klant past. We benaderen je klant via een brief, telefoon en/of e- mail. A anmanen LAGE KANS HOGE KANS 70% 30% In 70% van gevallen is dit het einde van het traject. Je klant heeft de gehele vordering betaald; de factuur plus onze kosten. Jouw kosten zijn dan €0. Alles is betaald Hier gaat het traject over in een gerechtelijke fase Kostenvoorschot betalen Onze deurwaarder gaat persoonlijk langs bij je klant met een dagvaarding: een oproep om voor de rechter te verschijnen. Dagvaarden We hebben via de rechter een vonnis (uitspraak) gekregen. Als de rechter bepaald heeft dat jouw klant moet betalen, dan zullen we de klant hier eerst van op de hoogte brengen (betekening vonnis). Betaalt je klant niet? Dan gaan we over tot het leggen van beslag (bv. op loon of voertuig). Vonnis en beslag Wij incasseren de gehele vordering inclusief onze kosten. Jij ontvangt je geld en wij sluiten het dossier. Alles is betaald Wij incasseren de gehele vordering inclusief onze kosten. Jij ontvangt je geld en wij sluiten het dossier. Alles is betaald De hoogte van het voorschot is afhankelijk van de hoogte van de vordering (minimaal €350). Het voorschot wordt aan het eind van het traject verrekend. We zullen altijd proberen het hele openstaande bedrag (jouw factuur en onze kosten) te incasseren. Lukt dat niet, wordt het kostenvoorschot verrekend met onze kosten. Jouw kosten zijn maximaal €275 (excl. kosten voor externe partijen zoals griffierecht). Is je klant een particulier of met zijn privé-vermogen aansprakelijk? We versturen eerst een WIK (Wet Incasso Kosten) brief. Deze is wettelijk verplicht. Je klant krijgt hiermee 14 dagen de tijd om zonder bijkomende kosten jouw factuur te betalen. Duur: 3 weken Alles is betaald nee ja We sluiten het dossier. Jouw kosten zijn €10. Gedeeltelijk of niet betaald Gedeeltelijk of niet betaald Wij gaan verder.
Incassotraject desktop Created with Sketch. We beginnen met een (duur: 3 weken) minnelijke fase Op basis van onze kennis over het betaalgedrag van 3,6 miljoen klanten kiezen wij welk aanmaningstraject het beste bij jouw klant past. We benaderen je klant via een brief, telefoon en/of e-mail. Afhankelijk van het nog openstaande bedrag nemen we vervolgstappen. Afhankelijk van het nog openstaande bedrag nemen we vervolgstappen. We zullen altijd proberen het hele openstaande bedrag (jouw factuur en onze kosten) te incasseren. Lukt dat niet, wordt het kostenvoorschot verrekend met onze kosten. Jouw kosten zijn maximaal €275 (excl. kosten voor externe partijen zoals griffierecht). Gedeeltelijk of niet betaald Gedeeltelijk of niet betaald A anmanen Gedeeltelijk of niet betaald 30% In 70% van gevallen is dit het einde van het traject. Je klant heeft de gehele vordering betaald; de factuur plus onze kosten. Jouw kosten zijn dan €0. Alles is betaald 70% Als de totale vordering (de factuur plus de kosten) lager is dan €100 sluiten we het dossier. Jouw kosten zijn dan maximaal €25 (excl. kosten voor externe partijen). We sluiten het dossier. Jouw kosten zijn €10. W e sluiten het dossier Via onze database met 3,6 miljoen klanten bepalen we de slagingskans van een gerechtelijke procedure. We onderzoeken dus of het zinvol is om door te gaan. Hier gaat het traject over in een gerechtelijke fase Scoring gerechtelijke fase Kostenvoorschot betalen Onze deurwaarder gaat persoonlijk langs bij je klant met een dagvaarding: een oproep om voor de rechter te verschijnen. Dagvaarden We hebben via de rechter een vonnis (uitspraak) gekregen. Als de rechter bepaald heeft dat jouw klant moet betalen, dan zullen we de klant hier eerst van op de hoogte brengen (betekening vonnis). Betaalt je klant niet? Dan gaan we over tot het leggen van beslag (bv. op loon of voertuig). Vonnis en beslag Wij incasseren de gehele vordering inclusief onze kosten. Jij ontvangt je geld en wij sluiten het dossier. Wij incasseren de gehele vordering inclusief onze kosten. Jij ontvangt je geld en wij sluiten het dossier. Alles is betaald Alles is betaald Alles is betaald Gedeeltelijk of niet betaald HOGE KANS LAGE KANS We sluiten het dossier om onnodige kosten te voorkomen. Jouw kosten zijn maximaal €25 (excl. kosten voor externe partijen). We sluiten het dossier De hoogte van het voorschot is afhankelijk van de hoogte van de vordering (minimaal €350). Het voorschot wordt aan het eind van het traject verrekend. We versturen eerst een WIK (Wet Incasso Kosten) brief. Deze is wettelijk verplicht. Je klant krijgt hiermee 14 dagen de tijd om zonder bijkomende kosten jouw factuur te betalen. Duur: 3 weken Wij gaan verder. Is je klant een particulier of met zijn privé-vermogen aansprakelijk? nee ja

Schuldbewaking

Heeft je klant niet alles betaald en is het dossier er geschikt voor? Dan blijven we je klant regelmatig in de gaten houden. Dat hangt af van de reden van niet betalen en de hoogte van het bedrag.

Extra

Meer uitleg over de kosten en begrippen vind je bij de veelgestelde vragen.

 

Vanaf het moment dat je jouw onbetaalde facturen hebt geupload, gaan wij aan de slag. Je hebt dan 24/7 inzicht in al jouw lopende dossiers via jouw persoonlijke MijnGGN-account.

Inloggen op MijnGGN

Wat kost het?

In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. Zelf betaal je dan helemaal niets. In dat geval betaalt je klant namelijk de kosten. In het geval je klant niet over gaat tot betaling, werken wij met een kostenmaximum. Bereken het eenvoudig via onderstaande rekentool.

Wij gaan graag voor jou aan de slag

Via onderstaande knop kom je op ons online incassoformulier. Hier vul je de gegevens in van de niet-betalende klant en vervolgens jouw eigen gegevens. Vergeet hier niet om je branchecode ‘NVM’ in te vullen. Nadat je alle velden hebt ingevuld, klik je op incasso versturen en gaan wij voor je aan de slag!

Uiteraard kan je in een beveiligde omgeving ‘MijnGGN’ je incasso-opdracht(en) volgen.

Na aanmelding op de website ontvangt je:

  • een bevestiging van de kortingsafspraken (in de algemene voorwaarden die je accordeert staan namelijk de reguliere tarieven vermeld);
  • uiterlijk binnen 3 werkdagen ontvangt je van ons inloggegevens voor ‘MijnGGN’, jouw persoonlijke online portal waar je met ons kunt communiceren. Je kan daar de status van jouw incasso-opdracht inkijken, betalingsmutaties doorgeven en nieuwe incasso-opdrachten indienen. Het invoeren van de branchecode is in ‘MijnGGN’ niet meer nodig.

Heb je nog vragen?

Neem gerust contact op met onze incasso specialisten via 088 – 331 66 78 of de bel-mij-terug-knop. Wij helpen je graag verder.

Direct een incasso starten            Bel mij terug