GGN wint prestigieuze SAN Accent Award voor de campagne ‘Sociale incasso levert meer op.’
Incassobureau GGN heeft de prestigieuze SAN Accent Award gewonnen voor de campagne 'Sociale incasso levert meer op.’ Volgens de jury van de prijs zet de boodschap de markt aan tot een nieuw geluid in de traditionele incassobranche. GGN speelt als een van de grotere incasso- en gerechtsdeurwaarderbureaus van Nederland een voortrekkersrol op het gebied van sociale incasso.
Commercieel directeur Wim van Limpt ziet de prijs als een beloning voor alle inspanningen die GGN de afgelopen jaren heeft geleverd om het sociaal maatschappelijk incasseren in de branche geaccepteerd te krijgen. “Om onze visie bij een brede groep opdrachtgevers bekendheid te geven, lanceerden we vorig jaar een landelijke mediacampagne: ‘sociale incasso levert meer op’. Een aanpak die past bij deze tijd én die ervoor zorgt dat wij en onze hele beroepsgroep ook in de toekomst nog relevant en succesvol kunnen zijn”.
GGN is van mening dat aandacht loont: zowel voor opdrachtgevers als wel de klanten van haar opdrachtgevers die problematische schulden hebben opgebouwd. Wim van Limpt benadrukt dat deze visie ook is terug te vinden in de werkwijze van GGN. “We stapten af van de ‘one-solution-fits-all’-gedachte en introduceerden maatwerk op basis van AI-gegenereerde persoonstypes. We optimaliseerden alle klantprocessen en introduceerden nieuwe proposities zoals Thuisbezoeken, samenwerkingsverbanden met maatschappelijke organisaties om bijvoorbeeld mensen aan werk te helpen en een uitgebreid internationaal netwerk waarmee we ook op internationaal vlak sociale incasso waar kunnen maken.”
De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) reikt deze business-to-business prijs jaarlijks uit aan organisaties die in hun reclame-uitingen excelleren met een nieuw geluid en daarmee impact maken. In dit geval geeft de (reclame)boodschap uiting aan een nieuwe wind in de traditionele incassobranche.
De jury beoordeelde de campagne als volgt:
- Simpel, doeltreffend met een dappere mediastrategie en mooi hoe GGN in een branche met een imagoprobleem een nieuwe norm zet.
- Relevant concept, gedurfd en met eigen mensen geeft echt een persoonlijk karakter.
- Mooi uitgevoerd, spionnetje is geniaal om perspectief van schuldenaar te tonen. Goede pay-off en gedurfd om korte spotjes op tv te gebruiken.
De voorzitter van de jury is verder van mening dat het onderwerp actueler is dan ooit en de campagne een positieve bijdrage levert aan het oplossen van de schuldenproblematiek in Nederland.