GGN Persona's

Hoe werkt het precies?
Als een GGN- medewerker het digitale dossier van een debiteur opent, komt direct in beeld welk dossier of informatie er is en met wie hij of zij te maken heeft. Met Tamara bijvoorbeeld, de probleembetaler die vanuit haar kleine woning elke maand opnieuw moet kiezen welke rekening zij voldoet. Of met de welgestelde Hendrik-Jan, die het niet zo nauw neemt met zijn rekeningen.

Persoonsgerichte aanpak

De clou is Tamara anders te benaderen dan Hendrik-Jan: Tamara heeft hulp nodig, Hendrik-Jan een aansporing tot actie. GGN gebruikt alle beschikbare data om de debiteur zo goed mogelijk te kunnen begrijpen en te kunnen adviseren hoe de schuld te voldoen, waaronder beelden van de woonsituatie van de debiteur, die deurwaarders via hun tablet RouteGGN uploaden.
Al die informatie maakt de gesprekken effectiever, zoals blijkt uit een stijging van de incassoresultaten én uit rapportages van medewerkers.

Het belang van data
Alle 3,6 miljoen debiteuren zijn gekoppeld aan een GGNpersona. Bovendien heeft GGN heel Nederland gekoppeld aan GGNpersona’s. Nieuwe debiteuren, zonder historie, kunnen we dan direct volgens zijn of haar GGN-persona behandeld worden.’ Met de grootste creditmanagement database van heeft GGN heel niet-betalend Nederland in kaart gebracht.

Wat is het betaalprofiel van uw debiteur?
GGN kan uw debiteurenbestand laten analyseren. Daarmee krijgt u het profiel van uw debiteur haarscherp in beeld en kunnen wij u adviseren over het optimaliseren van uw incassoproces. Bovendien vergelijken we het profiel van uw debiteur met het profiel van alle GGN debiteuren. Vergelijking met de benchmark maakt in één oogopslag duidelijk waar de verschillen zitten en wat die verschillen betekenen voor uw facturatie- en incassoproces.

Heeft u interesse? Neem contact op met uw accountmanager.

Download de whitepaper "Verantwoord incasseren start met segmenteren" van Laurens Ruster.