Over pré incasso

Lees de veelgestelde vragen aan GGN over Pré incasso. Bijvoorbeeld hoe u een betalingsregeling kunt treffen of welke stappen u kunt ondernemen als u de factuur reeds heeft betaald.

Delen op:

Over Pré Incasso

‘Wat betekent het kenmerk Pré-Incasso’

Als er op uw brief het kenmerk pre-incasso vermeld staat, dan betekent dit dat onze opdrachtgever u nog één kans geeft om de openstaande vordering te betalen, zonder dat de vordering opgehoogd wordt met incassokosten.

Indien u na deze brief de openstaande vordering niet voldoet dan heeft onze opdrachtgever de mogelijkheid om uw zaak direct ter incasso aan te bieden.

Waarom ontvang ik deze brief?

U bent klant (geweest) bij één van onze opdrachtgevers en u heeft uw rekening niet op tijd betaald. 

U bent hier door onze opdrachtgever op gewezen, maar u heeft het openstaande bedrag nog niet (volledig) betaald. Onze opdrachtgever wil u nog een laatste kans geven om het openstaande bedrag te voldoen zonder dat daarbij incassokosten in rekening worden gebracht. Wij hebben de informatie over uw schuld ontvangen en ons is gevraagd u een laatste waarschuwing te sturen.

Is uitstel van betaling mogelijk?

Uitstel van betaling is in principe niet mogelijk. U heeft namelijk vanuit de opdrachtgever al meerdere malen bericht gekregen dat u de vordering moest betalen en hebt dit nagelaten.

Indien u niet in de gelegenheid bent om direct te kunnen betalen, kunt u contact opnemen met onze opdrachtgever om te bespreken of uitstel van betaling toch mogelijk is. 

U kunt uw verzoek voor uitstel van betaling ook per post of via e-mail aan onze opdrachtgever of aan GGN sturen. U vindt het postadres van GGN in de kantlijn van de door u ontvangen brief.

Niet tevreden over geleverde dienst/product

Indien u niet tevreden bent over de geleverde dienst danwel product dan had u dit reeds kenbaar kunnen maken bij onze opdrachtgever.

U kunt contact opnemen met onze opdrachtgever om te bespreken of uitstel van betaling mogelijk is. U kunt ook alleen bij de opdrachtgever aangeven dat u niet tevreden bent met het product, de dienst of de levering. Het telefoonnummer van onze opdrachtgever staat in de brief/brieven die u eerder heeft ontvangen.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Mocht u niet in staat zijn het openstaande bedrag in één keer te betalen dan kunt u via GGN een schriftelijk verzoek, voor een betalingsregeling indienen, bij onze opdrachtgever. Op basis van uw financiële situatie zal dan eventueel een betalingsregeling worden toegekend.

Voor contact over het indienen van een voorstel kunt u rechtstreeks contact opnemen met onze opdrachtgever. Het telefoonnummer van onze opdrachtgever staat in de brief/brieven die u eerder heeft ontvangen. U kunt uw verzoek voor een betalingsregeling ook per post of via e-mail aan onze opdrachtgever of aan GGN sturen. U vindt het postadres van GGN in de kantlijn van de door u ontvangen brief.

Ik heb al betaald wat moet ik doen?

Als u het openstaande bedrag al heeft betaald, dan dient u een betaalbewijs toe te voegen, bijvoorbeeld een kopie van een bankafschrift. Vermeld bij het betaalbewijs uw kenmerk, zodat wij kunnen zien om welke rekening het gaat.

U kunt het betaalbewijs per post of per e-mail aan onze opdrachtgever of aan GGN sturen. De correspondentiegegevens van onze opdrachtgever staan in de brief/brieven die u eerder heeft ontvangen. U vindt het postadres van GGN in de kantlijn van de door u ontvangen brief.

Staat uw vraag er niet bij?

Heeft u nog vragen en staat uw vraag niet in onze lijst? Neem dan contact op met GGN. Of bekijk op de website onze uitgebreide begrippenlijst met juridische termen en maatregelen. Hier geven we tekst en uitleg over de meest gebruikte uitdrukkingen op het gebied van creditmanagement.