Deurwaarder inschakelen

Een reden om een deurwaarder (ook wel gerechtsdeurwaarder genoemd) in te schakelen is, als een persoon of bedrijf nog rekeningen bij u heeft open staan en deze schuld niet aan u wil/kan betalen. Een deurwaarder is een door de Koning benoemd openbaar ambtenaar met dwingende wettelijke bevoegdheden voor het innen van schulden. Één van de bevoegdheden die een deurwaarder heeft, is het uitbrengen van een dagvaarding. Daarnaast kan een deurwaarder beslag leggen of een ontruiming uitvoeren. Het inzetten van een deurwaarder vergroot dus de kans op betaling.

 

GANG VAN ZAKEN

Voordat er een rechtszaak begonnen kan worden, moet er eerst een dagvaarding uitgebracht worden door middel van een exploot (opgemaakte authentieke akte). De deurwaarder probeert de dagvaarding persoonlijk uit te reiken aan de gedaagde (uw debiteur). Als de gedaagde en de deurwaarder met elkaar in contact komen, kan de gedaagde eventuele vragen stellen over zijn verplichtingen en mogelijkheden. Doordat de deurwaarder persoonlijk langsgaat bij de gedaagde, kan de deurwaarder ook kennisnemen van de feitelijke situatie ter plaatse en uw debiteur adviseren.

 

WAT ALS ER WEL JURIDISCHE STAPPEN NODIG ZIJN?

Mochten er toch juridische stappen ondernomen moeten worden, dan helpt GGN u hier ook bij. We zorgen ervoor dat uw zaak voor de rechter verschijnt en in behandeling wordt genomen. Na de uitspraak van de rechter bezoekt de deurwaarder uw debiteur om uw debiteur op de hoogte te stellen van de uitspraak van de rechter. Uw debiteur krijgt nog een termijn de tijd om te betalen, voordat de deurwaarder ertoe overgaat om inkomsten of spullen daadwerkelijk in beslag te nemen. De deurwaarder zorgt er dus voor dat de uitspraak van de rechter wordt uitgevoerd.

 

WAAROM KIEZEN VOOR GGN?

Er zijn verschillende redenen om voor GGN te kiezen als u een deurwaarder wilt inschakelen. GGN heeft kennis van uw debiteur en gaat op respectvolle manier met uw klant om. Zo houdt u een goede relatie met uw klant. U bespaart tijd, omdat u het incassotraject uit handen geeft en er zelf geen omkijken meer naar heeft. U heeft 24/7 online overzicht in al uw incasso-opdrachten, hier kunt u ook betalingsmutaties doorgeven, communiceren met het behandelend team en natuurlijk nieuwe incasso-opdrachten indienen.

 

Hoe start ik?

stap1

Incasso starten

Online vult u eenvoudig de gegevens van uw niet-betalende klant in. Ook kunt u hier de factuur en overige documenten uploaden.
stap2

Uw gegevens

Via uw KvK-nummer worden uw bedrijfsgegevens geüpload en vult u overige gegevens in. Zo draagt u uw eerste incasso-opdracht over aan GGN.
stap3

GGN gaat aan de slag

Na ontvangst controleren wij uw gegevens en starten direct het incassoproces. U ontvangt een bevestiging en login voor MijnGGN.
stap4

Volgen in MijnGGN

In MijnGGN kunt u uw incasso volgen en wijzigingen aan ons doorgeven. Ook uw volgende incasso-opdrachten kunt u hier indienen.