Debiteurenbeheer

WAT IS DEBITEURENBEHEER?

Goed debiteurenbeheer is voor bedrijven van groot belang. Er worden namelijk jaarlijks miljoenen facturen te laat of helemaal niet betaald. Heeft u ook wel eens facturen die te lang blijven liggen, ook al heeft u wel een betalingsherinnering gestuurd? U kunt dit zelf doen, maar ook uit handen geven. U heeft hier dan geen omkijken naar en kunt rekenen op de kennis van uw partner. Overweeg dan incasso van GGN!

 

DE ACTIES VAN GGN

Nadat u een vordering heeft ingediend, gaan wij voor u aan de slag. We controleren de gegevens en starten direct het incassoproces. Wij starten allereerst met een zogenaamde 14-dagen brief: een laatste herinnering waarin (particuliere) klanten nog 14 dagen krijgen om zonder extra incassokosten te betalen. Wanneer de betaling uitblijft dan gaan we uw klant aanmanen en verhogen we het openstaande bedrag met de wettelijke incassokosten. Er wordt alles aan gedaan om uw factuur betaald te krijgen. Hierbij kunt u denken aan telefonische acties, maar ook SMS en e-mail behoren tot de stappen die GGN zet. Alsnog geen betaling? GGN heeft een database met miljoenen debiteuren. Hiermee kijken we of uw klant überhaupt wel kán betalen. Als dat niet het geval is, dan stoppen we. Na dagvaarden volgt een uitspraak van de rechter: het vonnis. Met dit vonnis bezoekt de deurwaarder uw klant om een laatste betaalmogelijkheid te bieden. Is beslaglegging onvermijdelijk? Dan beoordeeld GGN de meest geschikte vorm van beslag. Al deze acties kunt u volgen in MijnGGN zodat uw debiteurenbeheer overzichtelijk en volledig blijft.

 

VOORDELEN DEBITEURENBEHEER BIJ GGN

In MijnGGN heeft u uw eigen account. Hier heeft u 24/7 toegang tot de betalingsontwikkelingen van de door u ingediende vorderingen. GGN onderneemt verschillende stappen om uw rekening betaald te krijgen, deze kunt u in MijnGGN volgen. U kunt zelf ook gemakkelijk notities achter laten, waarin u met het incassoteam kunt communiceren. En via de knop betalingsmutaties kunt u aangeven dat uw klant alsnog (gedeeltelijk) betaald heeft. Daarnaast is het mogelijk om binnen MijnGGN nieuwe vorderingen aan te leveren. Vooraf kunt u de te verwachte kosten berekenen via de rekentool op onze website. Zo bespaart u tijd en geld door eenvoudig debiteurenbeheer.

 

WAAROM KIEZEN VOOR GGN?

GGN is een deurwaardersbureau en incassobureau in één, want wie wil nu twéé verschillende partijen inschakelen voor uw debiteurenbeheer? U kunt altijd zien waar onze experts mee bezig zijn en de kosten vooraf al inschatten met onze rekentool. Ook maakt u gebruik van de kennis en ervaring van GGN, de grootste incasso- en deurwaardersorganisatie van Nederland.

Hoe start ik?

stap1

Incasso starten

Online vult u eenvoudig de gegevens van uw niet-betalende klant in. Ook kunt u hier de factuur en overige documenten uploaden.
stap2

Uw gegevens

Via uw KvK-nummer worden uw bedrijfsgegevens geüpload en vult u overige gegevens in. Zo draagt u uw eerste incasso-opdracht over aan GGN.
stap3

GGN gaat aan de slag

Na ontvangst controleren wij uw gegevens en starten direct het incassoproces. U ontvangt een bevestiging en login voor MijnGGN.
stap4

Volgen in MijnGGN

In MijnGGN kunt u uw incasso volgen en wijzigingen aan ons doorgeven. Ook uw volgende incasso-opdrachten kunt u hier indienen.